Eva.dk har udgivet rapporten: ArtikelCo-teaching kan styrke elevers faglige udvikling, men det er ikke noget, man bare lige gør Co-teaching har potentiale til at styrke elevernes faglige udvikling. Det kræver dog, at underviserne har viden om, hvordan man co-teacher, og at der afsættes tid og ressourcer til, at underviserne forbereder sig. Det viser EVA’s evaluering af et pilotforsøg med co-teaching i matematik i 5. klasse. … viser eva’s evaluering af et pilotforsøg med co-teaching i matematik i 5. klasse. … de senere år er der inden for … klogere på på 17 skoler, som har deltaget i et forsøg, hvor matematikklasser på mellemtrinnet er blevet undervist med … co-teaches, oplever, at det blev nemmere at lære noget i matematik, fordi de fik bedre adgang til at få hjælp af en… Continue Reading →
Like this:
Like Loading...
Eva.dk har udgivet rapporten: FolderPraksisfaglig undervisning i udskolingen i dansk og matematik2023 Dansk- og matematiklærere fra 23 skoler i Guldborgsund, Holbæk og Svendborg Kommuner skal være med til at udvikle undervisningen i fagene, så den bliver mere praksisfaglig. Her fortæller vi mere om projektet og om processen. Læs mere Link til kilde
Like this:
Like Loading...
Eva.dk har udgivet rapporten: InspirationskatalogPriU – på vej mod praksisfaglighed i udskolingen2023 Materialet giver idéer til praktiske og varierede aktiviteter i matematik- og danskundervisningen. Det er udviklet til de skoler, der er med i det tværkommunale udviklingsprojekt om praksisfaglighed (PriU), men alle med interesse i praktisk og varieret undervisning kan læse med. Læs mere Link til kilde
Like this:
Like Loading...
Eva.dk har udgivet rapporten: ArtikelPraksisfaglig undervisning fylder mindst i udskolingen Praktisk undervisning fylder kun 12 % af undervisningen i dansk og 24 % af matematikundervisningen i udskolingen, mens det er markant mere udbredt i indskolingen. Forklaringen er bl.a., at lærerne i udskolingen har et stort fokus på afgangsprøver. Læs artiklen Link til kilde
Like this:
Like Loading...
Eva.dk har udgivet rapporten: NyhedErhvervsklasser i grundskolen giver skoletrætte elever lyst til erhvervsuddannelse Mere skoleglæde og lyst til at starte på en erhvervsuddannelse. Det har skoletrætte elever i 8. og 9. klasse oplevet at få ud af at gå i de særlige eud 8/9-forløb, som tre kommuner i to år har kunnet tilbyde deres elever. Dog peges der også på, at forløbene ligger sent i skoleforløbet. … undervisning undervises elevene kun i fire fag (dansk, matematik, engelsk og fysik/kemi) med en bedre … taget folkeskolens afgangsprøve, har bestået både dansk og matematik med mindst 02. eud 8/9-elevernes … afgangsprøverne 2021 og 2022 ligger på 4,2 i dansk og 4,6 i matematik. landsgennemsnittet var 8 i dansk og 7,7 i … Læs mere Link til kilde
Like this:
Like Loading...
Eva.dk har udgivet rapporten: ArtikelNyt projekt giver inspiration til mere praksisfaglighed i matematik og dansk Danmarks Evalueringsinstitut (EVA) har sammen med Guldborgsund, Holbæk og Svendborg Kommuner fået støtte fra A.P. Møller Fonden til et projekt, der har til hensigt at styrke grundskolelæreres arbejde med praksisfaglighed i udskolingen. … og svendborg kommuner styrke den praksisfaglige dansk- og matematikundervisning i udskolingen i. et projekt, som dansk- og matematiklærere fra hele landet vil kunne drage nytte af. sammen med dansk- og matematiklærere fra 23 skoler og med eksperter i didaktik og … Læs mere Link til kilde
Like this:
Like Loading...
Ucviden.dk har udgivet: Originalsprog Dansk Antal sider 15 Status Udgivet – 2022 Link til kilde
Like this:
Like Loading...
Ucviden.dk har udgivet: Originalsprog Dansk Udgivelsessted Kbh. Forlag Københavns Professionshøjskole Antal sider 29 Status Udgivet – 13 dec. 2021 Link til kilde
Like this:
Like Loading...
Ucviden.dk har udgivet: Denne første CESE-forskningsstrategi kan karakteriseres som CESEorganisationens selvbeskrivelse, og den bygger på et ressourceperspektiv, hvor afdækning af kernekompetencer og forskningsinteresser i partnerinstitutionernes naturfagsdidaktiske miljøer er afgørende for begyndende strategiudvikling. Strategien repræsenterer en foreløbighed og indeholder først og fremmest en ambition om at skabe det samarbejdsfundament som CESE-forskningen kan stå på. Derfor har den inkrementelle udviklingsproces omkring tilblivelsen været vigtig for meningsskabelse mellem de 10 partnerinstitutioner. Forskningsstrategien 2021 udgør dermed en central samarbejdsplatform, hvorfra et Center for Excellence kan vokse i de kommende år. Link til kilde
Like this:
Like Loading...
Ucviden.dk har udgivet: Motivation og brætspil i Matematikundervisningen: Baggrundsrapport 2018 Link til kilde
Like this:
Like Loading...