0

It’s the final countdown

En 80’er-kitch titel på, hvad man netop kan kalde for den afsluttende nedtælling, nu hvor jeg netop har bestået det sidste valgfag ‘Online Learning i Professionsuddannelser“. Det skulle afleveres som video. Det var en svær men meget lærerig øvelse. Derudover gik det også godt med efterårets kernemoduler. Alt på nær mastermodulet er således afsluttet nu.

Dermed bliver det nu muligt at koncentrere mig 100% om masteropgaven. Det bliver godt. Jeg skriver den sammen med Steen Juhl Møller.

Forårets opgaver i forhold til MIL bliver derfor:

  • Masteropgave, masteropgave, masteropgave og … masteropgave.
  • Et vejledende indlæg omkring, hvordan man kan anvende Zotero, når man skal skrive opgave.
  • Et afsluttende indlæg omkring det at tage en master.
  • Diverse andre ting (heriblandt en anmeldelse af en god online tjeneste, som man kan anvende, når man skriver opgaver).

Men i første omgang står den på næste og 3. seminar i København i morgen. Det bliver godt og super spændende.

Der er dog også lidt sjov at hente i den titel, idet jeg tidligere er støt på den i forbindelse med sange, som folk har sunget, men hvor de har misset teksten og i stedet har sunget, hvad de tror, der skal synges. 🙂 Det er sjovt. Til denne sang blev der eksempelvis i stedet for “The final countdown” sunget “There’s a fire in downtown“. Prøv at synge den. Det er ret komisk.

Troels Gannerup Christensen

Jeg er ansat som lektor hos Læreruddannelsen i Jelling, hvor jeg underviser i matematik, specialiseringsmodulet teknologiforståelse, praktik m.m. Jeg har tidligere været ansat som pædagogisk konsulent i matematik og tysk hos UCL ved Center for Undervisningsmidler (CFU) i Vejle og lærer i udskolingen (7.-9. klasse) på Lyshøjskolen i Kolding. Jeg er ejer af og driver bl.a. hjemmesiderne www.lærklokken.dk og www.iundervisning.dk, ggbkursus.dk og er tidligere fagredaktør på matematik på emu.dk. Jeg går ind for, at læring skal være let tilgængelig og i størst mulig omfang gratis at benytte.

Leave a Reply

0 Kommentarer
Inline Feedbacks
View all comments