M3-1E17 – Velkommen til MAU M3-1 Jelling 2017

Kære studerende

Hermed et velkomstindlæg på vores fælles matematikside, som skal være med til at danne udgangspunkt for undervisningen. Som I sikkert ved, så er jeg blevet sat på i sidste øjeblik, hvorfor jeg ikke har haft tid til at planlægge så meget. Jeg er dog i fuld gang med planlægningen og er sikker på, at det hele nok skal løse sig. Jeg ser i hvert fald frem til at se og møde jer i uge 37.

Modulerne

I vil skulle igennem nedenstående 4 moduler i løbet af jeres første 2 år. Vi er nu nået til modul 3, som er markeret med fed skrift nedenfor.

  • MODUL 1: Matematiklæring, Tal og Algebra.
  • MODUL 2: Matematikundervisning og geometri.
  • MODUL 3: Evaluering, funktioner og modeller.
  • MODUL 4: Matematikkens sprog og stokastik.

Modulernes indhold, opgaver og mål er beskrevet i modulbeskrivelsen, som I kan finde her under studieordningen.

Nyttige links

I vil desuden kunne finde nyheder og information omkring eksamen og andet samt modulbeskrivelser, studieordning på følgende link:

mit.ucl.dk/min-uddannelse/laereruddannelsen

fronter.ucl.dk

Modulplan

I finder mudulplanerne her:

MAU 3-1

 

Litteratur

I den kommende tid vil følgende bøger og artikler blive den litteratur, som vi snakker ud fra.

Grundbøger

Vi benytter følgende grundbøger. Der kan komme flere til.

Skott, J., Hansen, H. C., & Jess, K. (2012). Matematik for lærerstuderende: my : elever med særlige behov. Samfundslitteratur.
Skott, J., Skott, C. K., Jess, K., & Hansen, H. C. (2018). Matematik for lærerstuderende: delta 2.0 : fagdidaktik, 1.-10. klasse (2nd ed.). Samfundslitteratur.
Hansen, H. C., Schou, J., Jess, K., & Skott, J. (2013). Matematik for lærerstuderende: Geometri - 4.-10. klasse. Samfundslitteratur.
Schou, J., Jess, K., Hansen, H. C., & Skott, J. (2013). Uddrag af Matematik for lærerstuderende: Tal, algebra og funktioner. 4.-10. klasse. Samfundslitteratur. http://www.boghandleren.dk/productsamples/9788759323397.pdf
Schou, J., Jess, K., Hansen, H. C., & Skott, J. (2013). Matematik for lærerstuderende: Stokastik - 1.-10. klasse. Samfundslitteratur.
Schou, J. (2013). Matematik for lærerstuderende: Tal, algebra og funktioner - 4. - 10. klasse. Samfundslitteratur.
Skott, J., Hansen, H. C., & Jess, K. (2008). Matematik for lærerstuderende: Delta - Fagdidaktik. Samfundslitteratur.

Artikler

Her vil der med tiden komme referencer til de artikler, som vi benytter os af i undervisningen.

Folke Larsen, A., Hein, M., & Wedege, T. (2006). Undersøgende læringsmiljø i matematik : kritisk refleksion efter skoleperioden. MONA, 2006(4), 7–20. http://isis.ku.dk/kurser/blob.aspx?feltid=142777

Links

fronter.ucl.dk. (n.d.). Retrieved August 18, 2016, from http://fronter.ucl.dk/
Læreruddannelsen på Fyn. (n.d.). Mit.Ucl.Dk. Retrieved August 18, 2016, from http://mit.ucl.dk/min-uddannelse/laereruddannelsen/

Andet

Pind, P. (2017). Åben Og Undersøgende Matematik. Pind og Bjerre.
Teglskov, R. (n.d.). Regnehistorier om Emil fra Lønneberg.
Pind, P. (2010). Gode grublere og sikre strategier. Pind og Bjerre.

 

 

Subscribe
Notify of
guest

0 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments