Hermed følger programmet for dag 1 i uge 46. Vi arbejder med observationsprojektet og undervisningsanalyse i denne uge.
DAG 1
UNDERVISNING
Nedenfor er et forslag til planen for jeres arbejde i studiegrupperne de næste uger. I bør arbejde med teksterne, som I har arbejdet med de tidligere tekster. Det vil sige, at I fx laver noter, opstiller 5 pointer osv. for de tekster, I læser. I bør også være færdige med at læse teksterne på dag 1 i uge 47. Men I bestemmer selv arbejdsgangen i jeres studiegrupper. Det kunne være, at I aftaler at læse nogle af teksterne til næste gang og så diskutere dem næste gang. På baggrund af de noter m.m. I har lavet.
Der er 3 opgaver i dagens undervisning.
Undervisningsanalyse
I får udleveret en opgave, som handler om at kunne analysere undervisningen. Dertil skal I læse en række tekster i jeres studiegruppe. Teksterne skal I bruge til at analysere en række videoer, som også ligger på Fronter.
I kommer til at bruge elementer af denne opgave i observationsprojektet. I skal derfor hurtigst få kigget litteraturen igennem.
Observationsprojektet
I får noget tid til at tage kontakt til jeres skole og få styr på, hvornår I kan besøge skolen.
Modulprøveeksempler
I kan også vælge at arbejde lidt på de 2 tidligere modulprøver.
Litteratur
- ”Samtalen som støttende stillads” af Helle Alrø og Ole Skovsmose
- ”I forlanger for lidt af jer selv” af Helle Alrø
- ”Tal, algebra og funktioner”, kapitel 6
- ”Delta” kapitel 10.
- ”Delta” kapitel 6 side 219 – 221 ”Oplæg med lave/høje kognitive krav”.