Program – 2016 – Uge 46 – Dag 1

Hermed følger programmet for dag 1 i uge 46. Vi arbejder med observationsprojektet og undervisningsanalyse i denne uge.

DAG 1

UNDERVISNING

Nedenfor er et forslag til planen for jeres arbejde i studiegrupperne de næste uger. I bør arbejde med teksterne, som I har arbejdet med de tidligere tekster. Det vil sige, at I fx laver noter, opstiller 5 pointer osv. for de tekster, I læser. I bør også være færdige med at læse teksterne på dag 1 i uge 47. Men I bestemmer selv arbejdsgangen i jeres studiegrupper. Det kunne være, at I aftaler at læse nogle af teksterne til næste gang og så diskutere dem næste gang. På baggrund af de noter m.m. I har lavet.

plan-for-undervisningsanalyse-og-observationsprojekt

 

Der er 3 opgaver i dagens undervisning.

Undervisningsanalyse

I får udleveret en opgave, som handler om at kunne analysere undervisningen. Dertil skal I læse en række tekster i jeres studiegruppe. Teksterne skal I bruge til at analysere en række videoer, som også ligger på Fronter.

I kommer til at bruge elementer af denne opgave i observationsprojektet. I skal derfor hurtigst få kigget litteraturen igennem.

Observationsprojektet

I får noget tid til at tage kontakt til jeres skole og få styr på, hvornår I kan besøge skolen.

Modulprøveeksempler

I kan også vælge at arbejde lidt på de 2 tidligere modulprøver.

Litteratur

  • ”Samtalen som støttende stillads” af Helle Alrø og Ole Skovsmose
  • ”I forlanger for lidt af jer selv” af Helle Alrø
  • ”Tal, algebra og funktioner”, kapitel 6
  • ”Delta” kapitel 10.
  • ”Delta” kapitel 6 side 219 – 221 ”Oplæg med lave/høje kognitive krav”.

 

Subscribe
Notify of
guest

0 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments