0

Prioritering og glædelig jul

På første dag med valgmodulet “Projektledelse i skoleudvikling” blev vi præsenteret for en prioriteringsøvelse, som gik ud på at sortere i en række gøremål inden for studie, hobby, familie og hverdag. Der var sammenlagt flere gøremål, end det var praktisk muligt at gennemføre. Jeg skulle således planlægge en dag, som i al sin enkelthed ikke kunne lade sig gøre. Derfor skulle jeg prioritere til og fra.

Ja, nu står julen for døren. I weekenden vil jeg derfor prioritere opgaven, så jeg kan holde jul med familien. 🙂 Opgaven skal afleveres den 14. januar.

Spørgsmålet er, hvad jeg vil zoome ind på her i BPR-fase 2  af projektet. Det kunne bl.a. være om modstand, Otto Scharmers Teori U samt Lotte Darsøs innovationpædagogik .

 

Glædelig jul.

 

Litteratur

Ambeck, K. D., & Beyer, P. (2002). Veje til fornyelsen: Business Process Reenginering. Samfundslitteratur ; [eksp. DBK].
Darsø, L. (2013). Innovationspædagogik: kunsten at fremelske innovationskompetence. Samfundslitteratur.
Scharmer, C. O. (2008). Teori U: lederskab der åbner fremtiden mod en ny social teknologi - presencing. Ankerhus.

Troels Gannerup Christensen

Jeg er ansat som lektor hos Læreruddannelsen i Jelling, hvor jeg underviser i matematik, specialiseringsmodulet teknologiforståelse, praktik m.m. Jeg har tidligere været ansat som pædagogisk konsulent i matematik og tysk hos UCL ved Center for Undervisningsmidler (CFU) i Vejle og lærer i udskolingen (7.-9. klasse) på Lyshøjskolen i Kolding. Jeg er ejer af og driver bl.a. hjemmesiderne www.lærklokken.dk og www.iundervisning.dk, ggbkursus.dk og er tidligere fagredaktør på matematik på emu.dk. Jeg går ind for, at læring skal være let tilgængelig og i størst mulig omfang gratis at benytte.

Leave a Reply

0 Kommentarer
Inline Feedbacks
View all comments