0

Videnskab.dk – Mere undervisning giver højere karakterer

Videnskab.dk har til emneordet ‘matematik‘ netop skrevet, at:

"

Det har i årevis været diskuteret, om elever i folkeskolen virkelig bliver fagligt stærkere af at få flere timers undervisning.

Nu leverer en dansk forsker den første konkrete dokumentation til diskussionen: Ekstra undervisningstimer i 9. klasse gør eleverne bedre til matematik, mens de ikke har en klar effekt på retstavning og mundtlig dansk.

Det er konklusionen i en undersøgelse fra Handelshøjskolen, Aarhus Universitetet. En forsker har blandt andet analyseret karakterer for samtlige 9.-klasseselever i Danmark, før og efter en ændring i timetallet i folkeskolen i 2003.

»Resultatet viser, at det ikke er helt uvedkommende, hvor mange ressourcer"

Læs mere på:
Videnskab.dk – Mere undervisning giver højere karakterer

Troels Gannerup Christensen

Jeg er ansat som adjunkt hos Læreruddannelsen i Jelling, hvor jeg underviser i matematik, specialiseringsmodulet teknologiforståelse, praktik m.m. Jeg har tidligere været ansat som pædagogisk konsulent i matematik og tysk hos UCL ved Center for Undervisningsmidler (CFU) i Vejle og lærer i udskolingen (7.-9. klasse) på Lyshøjskolen i Kolding. Jeg er ejer af og driver bl.a. hjemmesiderne www.lærklokken.dk og www.iundervisning.dk, ggbkursus.dk og er fagredaktør på matematik på emu.dk. Jeg går ind for, at læring skal være let tilgængelig og i størst mulig omfang gratis at benytte.

Skriv en kommentar

Vær den første, der skriver en kommentar!

Skriv et svar

  Subscribe  
Notificér ved