0

Videnskab.dk – Skærmborde giver bonus i matematik

Videnskab.dk har til emneordet ‘matematik‘ netop skrevet, at:

"

Bordene ligner enorme tablets. Men en tablet kan kun bruges af en af gangen.

Flere elever kan derimod arbejde samtidigt ved hvert superbord. De kan flytte opgaver rundt mellem sig på skærmen med hænderne.

Netop denne mulighed for samarbejde giver bedre matematikindlæring, viser forsøg ved britiske skoler.

»Samarbejde betragter vi som vigtigt for læring af matematik,« bekræfter Svein Halvard Torkildsen.

Han arbejder ved matematikcentret, Nationalt center for matematik i uddannelse ved NTNU (Norges teknisk-naturvitenskapelige universitet) i Trondheim.

Forskere i skole igen

I tre år har skoleeleverne fra High Spen Primary School i Gatehead og"

Læs mere på:
Videnskab.dk – Skærmborde giver bonus i matematik

Troels Gannerup Christensen

Jeg er ansat som adjunkt hos Læreruddannelsen i Jelling, hvor jeg underviser i matematik, specialiseringsmodulet teknologiforståelse, praktik m.m. Jeg har tidligere været ansat som pædagogisk konsulent i matematik og tysk hos UCL ved Center for Undervisningsmidler (CFU) i Vejle og lærer i udskolingen (7.-9. klasse) på Lyshøjskolen i Kolding. Jeg er ejer af og driver bl.a. hjemmesiderne www.lærklokken.dk og www.iundervisning.dk, ggbkursus.dk og er fagredaktør på matematik på emu.dk. Jeg går ind for, at læring skal være let tilgængelig og i størst mulig omfang gratis at benytte.

Skriv en kommentar

Vær den første, der skriver en kommentar!

Skriv et svar

  Subscribe  
Notificér ved