M1-1E17 – Velkommen til MAU M1- NETHOLD Jelling 2017

Kære studerende

Hermed et velkomstindlæg på vores fælles matematikside, som skal være med til at danne udgangspunkt for undervisningen. Der har været lidt udfordringer i forbindelse med opstarten, hvorfor jeg stadig er i fuld gang med planlægningen. Jeg er dog sikker på, at det hele nok skal løse sig. Jeg ser i hvert fald frem til at se og møde jer her i uge 39.

Modulerne

I vil skulle igennem nedenstående 4 moduler i løbet af jeres første 2 år. Vi er nu nået til modul 1, som er markeret med fed skrift nedenfor.

  • MODUL 1: Matematiklæring, Tal og Algebra.
  • MODUL 2: Matematikundervisning og geometri.
  • MODUL 3: Evaluering, funktioner og modeller.
  • MODUL 4: Matematikkens sprog og stokastik.

Modulernes indhold, opgaver og mål er beskrevet i modulbeskrivelsen, som I kan finde her under studieordningen.

Nyttige links

I vil desuden kunne finde nyheder og information omkring eksamen og andet samt modulbeskrivelser, studieordning på følgende link:

mit.ucl.dk/min-uddannelse/laereruddannelsen

fronter.ucl.dk

Modulplan

I finder modulplanerne her:

snurl.dk/2017mau1-1luj

 

Litteratur

I den kommende tid vil følgende bøger og artikler blive den litteratur, som vi snakker ud fra.

Grundbøger

Vi benytter følgende grundbøger. Der kan komme flere til.

Skott, J., Hansen, H. C., & Jess, K. (2012). Matematik for lærerstuderende: my : elever med særlige behov. Samfundslitteratur.
Skott, J., Skott, C. K., Jess, K., & Hansen, H. C. (2018). Matematik for lærerstuderende: delta 2.0 : fagdidaktik, 1.-10. klasse (2nd ed.). Samfundslitteratur.
Hansen, H. C., Schou, J., Jess, K., & Skott, J. (2013). Matematik for lærerstuderende: Geometri - 4.-10. klasse. Samfundslitteratur.
Schou, J., Jess, K., Hansen, H. C., & Skott, J. (2013). Uddrag af Matematik for lærerstuderende: Tal, algebra og funktioner. 4.-10. klasse. Samfundslitteratur. http://www.boghandleren.dk/productsamples/9788759323397.pdf
Schou, J., Jess, K., Hansen, H. C., & Skott, J. (2013). Matematik for lærerstuderende: Stokastik - 1.-10. klasse. Samfundslitteratur.
Schou, J. (2013). Matematik for lærerstuderende: Tal, algebra og funktioner - 4. - 10. klasse. Samfundslitteratur.
Skott, J., Hansen, H. C., & Jess, K. (2008). Matematik for lærerstuderende: Delta - Fagdidaktik. Samfundslitteratur.

Artikler

Her vil der med tiden komme referencer til de artikler, som vi benytter os af i undervisningen.

Folke Larsen, A., Hein, M., & Wedege, T. (2006). Undersøgende læringsmiljø i matematik : kritisk refleksion efter skoleperioden. MONA, 2006(4), 7–20. http://isis.ku.dk/kurser/blob.aspx?feltid=142777

Links

fronter.ucl.dk. (n.d.). Retrieved August 18, 2016, from http://fronter.ucl.dk/
Læreruddannelsen på Fyn. (n.d.). Mit.Ucl.Dk. Retrieved August 18, 2016, from http://mit.ucl.dk/min-uddannelse/laereruddannelsen/

Andet

Pind, P. (2017). Åben Og Undersøgende Matematik. Pind og Bjerre.
Teglskov, R. (n.d.). Regnehistorier om Emil fra Lønneberg.
Pind, P. (2010). Gode grublere og sikre strategier. Pind og Bjerre.

 

 

Subscribe
Notify of
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments