AI

Kunstig intelligens i et uddannelsesperspektiv

Kunstig intelligens fylder mere og mere i vores samfund – og i stigende grad også i uddannelsesverdenen. De nye værktøjer udfordrer vores forståelse af læring, faglighed og undervisning, men de åbner samtidig for nye måder at tænke pædagogik, planlægning og kreativitet på.

Denne del af siden er dedikeret til AI i et uddannelsesperspektiv. Her vil jeg dele idéer, erfaringer og ressourcer, der kan inspirere lærere, undervisere og studerende til at arbejde undersøgende og kritisk med kunstig intelligens i undervisningen.

Indlæggene vil spænde fra helt konkrete værktøjer og øvelser, man kan afprøve i sin egen praksis, til refleksioner over, hvordan AI kan understøtte faglig udvikling, differentiering og didaktisk tænkning.

Målet er ikke at give færdige svar, men at skabe et sted, hvor nysgerrighed og faglig refleksion kan gå hånd i hånd.

Dislaimer: Dette indlæg skal ikke læses som en anbefaling af de omtalte værktøjer. Formålet er ikke at godkende eller promovere specifikke apps eller teknologier, men at sætte fokus på de idéer, muligheder og pædagogiske perspektiver, som kunstig intelligens rejser i en uddannelsesmæssig sammenhæng.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Relaterede indlæg

Gå i gang med at taste din søgning herover og tryk enter for at søge. Tryk ESC for at annullere.

Tilbage til toppen