0

MIL Kernemodul 2 færdiggjort og afleveret

I søndags afleverede min MIL-gruppe og jeg opgaven til kernemodul 2 ‘IKT og interaktionsdesign’. Et spændende arbejde med at tænke en brugerundersøgelse, prototyper og evaluering  af en undervisningsplanlægger ind i et LMS, som imødekommer/lever op til tankerne bag Brugerportalsinitiativet . Det var en udfordring at skulle holde sig under de maksimalt 8 sider, som opgaven lød på, men samtidig også en god øvelse.

Litteratur

Lindenskov, L., & Weng, P. (2017). Matematikvanskeligheder og lavt præsterende elever i Danmark | MONA - Matematik- og Naturfagsdidaktik. https://tidsskrift.dk/mona/article/view/36445
Østergaard, C. H., & Jessen, B. E. (n.d.). COMPARING AND CONTRASTING STATISTICAL AND MATHEMATICAL MODELLING–A STUDY OF THE ROLE OF DATA.
Leisten-laer195183, D., Vejbæk-laer195017, T. B., Professionshøjskole, K., Grode, S., & Martinsen, J. T. (n.d.). Undersøgende matematik for elever med særlige behov.
Bentsen, P., Andkjær, S., & Ejbye-Ernst, N. (2009). Friluftsliv: natur, samfund og pædagogik. Munksgaard Danmark.
Bentsen, P., Andkjær, S., & Ejbye-Ernst, N. (2009). Friluftsliv: natur, samfund og pædagogik. Munksgaard Danmark.
Hansen, R. (2015). At styre efter målet i matematik-hvad ved vi egentlig om elevers og læreres målorientering? MONA - Matematik-Og Naturfagsdidaktik, 1, 7–23.
Nielsen, J., Clemmensen, T., & Yssing, C. (2002). Getting access to what goes on in people’s heads? Reflections on the think-aloud technique. Proceedings of the Second Nordic Conference on Human-Computer Interaction, 101–110.
Skovsmose, O. (2003). Undersøgelseslandskaber. In Kan det virkelig passe? (pp. 143–157). L&R Uddannelse.
Skemp, R. R. (1976). Relational understanding and instrumental understanding. Mathematics Teaching, 77(1), 20–26.
Niss, M. A., & Jensen, T. H. (2002). Kompetencer og matematiklæring: ideer og inspiration til udvikling af matematikundervisning i Danmark. Undervisningsministeriets forlag.
Kvale, S., & Brinkmann, S. (2015). Interview: Det kvalitative forskningsinterview som håndværk. Hans Reitzels Forlag.
Hansen, T. I., & Skovmand, K. (2012). Fælles mål og midler. Læremidler og læreplaner i teori og praksis. Klim.
Brousseau, G. (1997). Theory of didactical situations in mathematics: Didactique des mathématiques, 1970–1990 (N. Balacheff, M. Cooper, R. Sutherland, & V. Warfield, Trans.). Kluwer Academic Publishers.
Broadfoot, P. M. (2013). Discussion paper 4: learning analytics and technology enhanced assessment (TEA). Rethinking Assessment 2012/2013 Series of Discussion Papers: Six Discussion Papers Published by University of Bristol.
Braun, V., & Clarke, V. (2006). Using thematic analysis in psychology. Qualitative Research in Psychology, 3(2), 77–101.
Blomhøj, M. (2016). Fagdidaktik i matematik. Frydenlund Academic.
Alrø, H. (1998). En nysgerrigt undersøgende matematikundervisning. In Matematik der vil noget (pp. 89–101).
Raudaskoski, P. L. (2020). Observationsmetoder (herunder videoobservation). In Kvalitative metoder: En grundbog (3rd ed., pp. 117–135). Hans Reitzels Forlag.
Jess, K., Hansen, Hans Christian, & Schou, J., Skott, Jeppe. (2013). Matematik for l??rerstuderende. 4.-10. klassetrin [Bind 2] [Bind 2. Samfundslitteratur.
Baltzer, S. (2022, May 18). Overraskende forskning: Der er stort set ingen insekter tilbage på villavejene. DR. https://www.dr.dk/nyheder/regionale/fyn/overraskende-forskning-der-er-stort-set-ingen-insekter-tilbage-paa-villavejene
Johansen, L. Ø. (2006). Matematikvanskeligheder-hvad er det? In Kunne det tænkes?: om matematiklæring (pp. 139–158). Malling Beck.
Learn To Code - Coding Activities for Age 7-11. (n.d.). Retrieved February 8, 2022, from https://www.risingstars-uk.com/series/switched-on-computing-learn-to-code/products/learn-to-code-practice-book-1-pack
Høgsgaard, D. (2018). Internationalisering. In Undervisning på professionsuddannelser (1st ed., pp. 197–209). Munksgaard.
Hansen, T. I., Nikolaj Elf, Morten Misfeldt, Stig Toke Gissel, & Bent Lindhardt. (2020). Kvalitet i dansk og matematik: et lodtrækningsforsøg med fokus på undersøgelsesorienteret dansk- og matematikundervisning : slutrapport. Børne- og Undervisningsministeriet : Skolelederforeningen.
Hansen, L. E., Munch, P., & Pjengaard, S. (2018). Fortællinger om og forudsætninger for deltagelse. In V. Damlund (Ed.), Undervisning på professionsuddannelser (1st ed., pp. 31–57). Munksgaard.
UCL Erhvervsakademi og Professionshøjskole. (2021, November 4). Introduktion til faglige klynger.
Informationssikkerhed. (n.d.). https://connect.ucl.dk/Informationssikkerhed
Informationssikkerhed. (n.d.). Retrieved February 4, 2022, from https://connect.ucl.dk/Informationssikkerhed
Anvendt Forskning i Pædagogik og Samfund - UCL. (n.d.). Retrieved February 4, 2022, from https://www.ucl.dk/forskning/anvendt-forskning-i-paedagogik-og-samfund
Bekendtgørelse af lov om centre for undervisningsmidler m.v. (2011). https://www.retsinformation.dk/eli/lta/2011/879
Bekendtgørelse Af Lov Om Professionshøjskoler for Videregående Uddannelser (2019). https://www.retsinformation.dk/eli/lta/2019/779
Bekendtgørelse om lektorkvalificering, lektorbedømmelse og docentbedømmelse af undervisere ved erhvervsakademier, professionshøjskoler, Danmarks Medie- og Journalisthøjskole og visse maritime uddannelsesinstitutioner (2020). https://www.retsinformation.dk/eli/lta/2020/673
Bekendtgørelse Om Ændring Af Bekendtgørelse Om Uddannelsen Til Professionsbachelor Som Lærer i Folkeskolen (2020). https://www.retsinformation.dk/eli/lta/2020/1140
Bekendtgørelse Om Stillingsstruktur for Undervisere Ved Erhvervsakademier, Professionshøjskoler Og Danmarks Medie- Og Journalisthøjskole (2021). https://www.retsinformation.dk/eli/lta/2021/1458#id2f72c852-4005-4fb8-9a3e-e5e1402643be
Danmarks Akkrediteringsinstitution. (2017). Hovedperson i egen læring (p. 88). https://akkr.dk/publikationer/hovedperson-i-egen-laering-studentercentreret-laering-i-et-dansk-og-europaeisk-perspektiv/
Studieaktivitetsmodel. (n.d.). Danske Professionshøjskoler. Retrieved February 3, 2022, from https://xn--danskeprofessionshjskoler-xtc.dk/studieaktivitetsmodel-2/
Læremiddel.dk. (2020). Ny rapport: Kvalitet i Dansk og Matematik skaber resultater. https://laeremiddel.dk/ny-rapport-kidm-skaber-resultater-i-klassevaerelset/
Uddannelses- og Forskningsministeriet. (2021, oktober). Dansk kvalifikationsramme for de videregående uddannelser — Uddannelses- og Forskningsministeriet [Page]. ufm.dk. https://ufm.dk/uddannelse/anerkendelse-og-dokumentation/dokumentation/kvalifikationsrammer/andre/dk-videregaaende
Szulevicz, T. (2015). Deltagerobservation. In S. Brinkmann & L. Tanggaard (Eds.), Kvalitative metoder: en grundbog (2nd ed., pp. 81–96). Hans Reitzel.
Raudaskoski, P. (2015). Observationsmetoder (Herunder videoobservation). In S. Brinkmann & L. Tanggaard (Eds.), Kvalitative metoder: en grundbog (2nd ed., pp. 97–112). Hans Reitzel.
Brinkmann, S., & Tanggaard, L. (2015). Interviewet: Samtalen som forskningsmetode. In Kvalitative metoder: en grundbog (2nd ed., pp. 29–53). Hans Reitzel.
Brinkmann, S., & Tanggaard, L. (2015). Kvalitative metoder: en grundbog (2nd ed.). Hans Reitzel.
UVM. (2018, December 21). Indholdet i forsøgsfaget teknologiforståelse er klar. https://www.uvm.dk/global/news/uvm/2018/dec/181221-indholdet-i-forsoegsfaget-teknologiforstaaelse-er-klar
Undervisningsministeren vil gøre teknologiforståelse obligatorisk i folkeskolen. (n.d.). Retrieved January 30, 2022, from https://www.uvm.dk/global/news/uvm/2018/jan/180126-undervisningsministeren-vil-goere-teknologiforstaaelse-obligatorisk-i-folkeskolen
Undervisningsministeren vil gøre teknologiforståelse obligatorisk i folkeskolen. (n.d.). Retrieved January 30, 2022, from https://www.uvm.dk/global/news/uvm/2018/jan/180126-undervisningsministeren-vil-goere-teknologiforstaaelse-obligatorisk-i-folkeskolen
KL. (2018, September 12). Kommunernes teknologispring. https://www.kl.dk/politik/teknologispring/

Troels Gannerup Christensen

Jeg er ansat som lektor hos Læreruddannelsen i Jelling, hvor jeg underviser i matematik, specialiseringsmodulet teknologiforståelse, praktik m.m. Jeg har tidligere været ansat som pædagogisk konsulent i matematik og tysk hos UCL ved Center for Undervisningsmidler (CFU) i Vejle og lærer i udskolingen (7.-9. klasse) på Lyshøjskolen i Kolding. Jeg er ejer af og driver bl.a. hjemmesiderne www.lærklokken.dk og www.iundervisning.dk, ggbkursus.dk og er tidligere fagredaktør på matematik på emu.dk. Jeg går ind for, at læring skal være let tilgængelig og i størst mulig omfang gratis at benytte.

Leave a Reply

0 Kommentarer
Newest
Oldest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments