5

Dropping blogging like wet cement?

Citatet stammer fra Will Richardson i artiklen af Downes :

“When the semester ends, “students drop blogging like wet cement.”

og problematiserer det, at studerende stopper med at blogge, når semesteret ophører og karakterne er blevet uddelt. Hvad gør vi så i MIL? Jeg hæfter mig ved, at der stadig dukker nyheder op i mine RSS-feeds. Det er dog langt fra alle studerende, som fortsætter med at blogge. Det kunne set i lyset af teorien nu ellers stadig være en god idé at gøre. Der er dog nogle få studerende, som flittigt fortsætter.

Anne Fonnesbech

Jesper Estrup Larsen

Sara Maria Brygger

 

Det bliver interessant at se, hvor længe de forskellige blogs fortsætter. Jeg snakkede med Christian Lauridsen fra holdet om, at det kunne være en god idé, at vi fortsatte med at blogge. Vi havde en kort snak om, at det bl.a. kræver, at der er et publikum. Jesper Estrup Larsen har på en underholdende måde også blogget lidt om dette i følgende indlæg “Blogs, blocks…

Litteratur

Downes, S. (2004). Educational Blogging. EDUCAUSE Review, 39(5), 14–26. https://net.educause.edu/ir/library/pdf/ERM0450.pdf

Troels Gannerup Christensen

Jeg er ansat som lektor hos Læreruddannelsen i Jelling, hvor jeg underviser i matematik, specialiseringsmodulet teknologiforståelse, praktik m.m. Jeg har tidligere været ansat som pædagogisk konsulent i matematik og tysk hos UCL ved Center for Undervisningsmidler (CFU) i Vejle og lærer i udskolingen (7.-9. klasse) på Lyshøjskolen i Kolding. Jeg er ejer af og driver bl.a. hjemmesiderne www.lærklokken.dk og www.iundervisning.dk, ggbkursus.dk og er tidligere fagredaktør på matematik på emu.dk. Jeg går ind for, at læring skal være let tilgængelig og i størst mulig omfang gratis at benytte.

Leave a Reply

5 Kommentarer
Newest
Oldest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
Anne Fonnesbech
21. oktober 2015 08:53

Elsker det “wet cement” citat ;). Manden (Will Richardson) har jo ret, men kun hvis man blogger uden formål. Min MILblog har fået en ny målgruppe, nemlig mine kolleger på gymnasiet. Så indholdet bliver mere praksisorienteret fra nu af.

Troels Gannerup Christensen
21. oktober 2015 09:11

Helt enig, Anne. Det er så også netop udfordringen, hvis der blogges uden formål på studiet eller i skolen. Og med formål, så tænker jeg, at det også handler om, hvad individet mener formålet er! Mange blogs starter jo netop med, at man har noget på hjertet. Man ønsker selv at blogge om det, fordi det interesserer én. Jeg har godt set, at du skifter fokus. Jeg synes, at det bliver utrolig spændende at se, hvordan dine kolleger tager det. Tænker du, at de også skal blogge eller er det meningen, at du leverer, mens de kommenterer?

sarabrygger
19. oktober 2015 09:54

Hvis I fortsætter, så gør jeg også:)

Troels Gannerup Christensen
19. oktober 2015 12:43
Reply to  sarabrygger

Hej Sara.

Det lyder godt. Jeg satser i hvert fald på at blogge videre, så længe det selvfølgelig giver mening. Vi ses vel på torsdag?!

sarabrygger
19. oktober 2015 16:54

Ja, vi gør så. Det bliver spændende!