0

Afslutning på førsteårsprojektet og tanker omkring opgavestruktur

Så blev vi færdige med førsteårsprojektet, som for os handlede om at differentiere undervisningen i en læringsplatform. Problemformuleringen lød

Hvordan kan en læringsplatform understøtte lærerens arbejde med undervisningsdifferentiering som bærende pædagogisk princip i heterogene elevgrupper?

Et spændende og samtidig meget udfordrende arbejde. Vi benyttede fremtidsværkstedet  som metode.

Vi brugte i gruppen meget tid på formen. Det var en vigtig, men til tider også trættende opgave. Vi kom frem til følgende form for vores opgave. Jeg lister den herunder:

  1. Abstract (engelsk)
  2. Læsevejledning
  3. Indhold
  4. Baggrund for projektet
  5. Problemstilling
  6. Problemformulering
  7. Begrebsafklaring
  8. Afgrænsning
  9. Teori
  10. Læringsplatform
  11. Metodeafsnit
  12. Videnskabsteori
  13. Analyseafsnit
  14. Diskussion
  15. Konklusion
  16. Perspektivering
  17. Litteratur
  18. Bilag

Vi brugte meget tid på at finde ud af, hvilke punkter opgaven skulle indeholde, hvilket dog (forhåbentlig) har været med at opkvalificere os som gruppe set i forhold til masteropgaven. Målet er således, at vi næste år i endnu højere grad kan fokusere på indholdsdelen og komme et spadestik dybere i teorien.

 

Litteratur

Troels Gannerup Christensen

Jeg er ansat som lektor hos Læreruddannelsen i Jelling, hvor jeg underviser i matematik, specialiseringsmodulet teknologiforståelse, praktik m.m. Jeg har tidligere været ansat som pædagogisk konsulent i matematik og tysk hos UCL ved Center for Undervisningsmidler (CFU) i Vejle og lærer i udskolingen (7.-9. klasse) på Lyshøjskolen i Kolding. Jeg er ejer af og driver bl.a. hjemmesiderne www.lærklokken.dk og www.iundervisning.dk, ggbkursus.dk og er tidligere fagredaktør på matematik på emu.dk. Jeg går ind for, at læring skal være let tilgængelig og i størst mulig omfang gratis at benytte.

Leave a Reply

0 Kommentarer
Newest
Oldest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments