0

Afslutning på førsteårsprojektet og tanker omkring opgavestruktur

Så blev vi færdige med førsteårsprojektet, som for os handlede om at differentiere undervisningen i en læringsplatform. Problemformuleringen lød

Hvordan kan en læringsplatform understøtte lærerens arbejde med undervisningsdifferentiering som bærende pædagogisk princip i heterogene elevgrupper?

Et spændende og samtidig meget udfordrende arbejde. Vi benyttede fremtidsværkstedet  som metode.

Vi brugte i gruppen meget tid på formen. Det var en vigtig, men til tider også trættende opgave. Vi kom frem til følgende form for vores opgave. Jeg lister den herunder:

  1. Abstract (engelsk)
  2. Læsevejledning
  3. Indhold
  4. Baggrund for projektet
  5. Problemstilling
  6. Problemformulering
  7. Begrebsafklaring
  8. Afgrænsning
  9. Teori
  10. Læringsplatform
  11. Metodeafsnit
  12. Videnskabsteori
  13. Analyseafsnit
  14. Diskussion
  15. Konklusion
  16. Perspektivering
  17. Litteratur
  18. Bilag

Vi brugte meget tid på at finde ud af, hvilke punkter opgaven skulle indeholde, hvilket dog (forhåbentlig) har været med at opkvalificere os som gruppe set i forhold til masteropgaven. Målet er således, at vi næste år i endnu højere grad kan fokusere på indholdsdelen og komme et spadestik dybere i teorien.

 

Litteratur

Troels Gannerup Christensen

Jeg er ansat som pædagogisk konsulent i matematik og tysk hos UCL ved Center for Undervisningsmidler (CFU) i Vejle. Jeg har tidligere været lærer i udskolingen (7.-9. klasse) på Lyshøjskolen i Kolding, ejer og driver bl.a. hjemmesiderne www.lærklokken.dk og www.iundervisning.dk, ggbkursus.dk, fagredaktør på matematik på emu.dk. Jeg bor sammen med min kæreste, Bettina og vores 2 børn Fie og Louie. Jeg går ind for, at læring skal være let tilgængelig og i størst mulig omfang gratis at benytte.

Skriv en kommentar

Vær den første, der skriver en kommentar!

Notificér ved
avatar
wpDiscuz