0

Eva.dk – Matematik – Co-teaching kan styrke elevers faglige udvikling, men det er ikke noget, man bare lige gør

Eva.dk har udgivet rapporten:
ArtikelCo-teaching kan styrke elevers faglige udvikling, men det er ikke noget, man bare lige gør

Co-teaching har potentiale til at styrke elevernes faglige udvikling. Det kræver dog, at underviserne har viden om, hvordan man co-teacher, og at der afsættes tid og ressourcer til, at underviserne forbereder sig. Det viser EVA’s evaluering af et pilotforsøg med co-teaching i matematik i 5. klasse.

… viser eva’s evaluering af et pilotforsøg med co-teaching i matematik i 5. klasse. … de senere år er der inden for … klogere på på 17 skoler, som har deltaget i et forsøg, hvor matematikklasser på mellemtrinnet er blevet undervist med … co-teaches, oplever, at det blev nemmere at lære noget i matematik, fordi de fik bedre adgang til at få hjælp af en …
Læs mere

Link til kilde

Troels Gannerup Christensen

Jeg er ansat som lektor hos Læreruddannelsen i Jelling, hvor jeg underviser i matematik, specialiseringsmodulet teknologiforståelse, praktik m.m. Jeg har tidligere været ansat som pædagogisk konsulent i matematik og tysk hos UCL ved Center for Undervisningsmidler (CFU) i Vejle og lærer i udskolingen (7.-9. klasse) på Lyshøjskolen i Kolding. Jeg er ejer af og driver bl.a. hjemmesiderne www.lærklokken.dk og www.iundervisning.dk, ggbkursus.dk og er tidligere fagredaktør på matematik på emu.dk. Jeg går ind for, at læring skal være let tilgængelig og i størst mulig omfang gratis at benytte.

Leave a Reply

0 Kommentarer
Inline Feedbacks
View all comments