0

Præsentation af send-anywhere.com

Send anywhere er en online digital ressource, som tillader, at man kan sende filer direkte mellem forskellige enheder. På hjemmesiden kan man hente apps eller downloade program til Windows.

Ressourcen bruges i mit projekt it-lærernetværket til hurtigt at videndele mellem fx deltagerne og mig i projektsammenhæng, deltagerne og deres elever i undervisningen osv..

Den skaber hurtigt og enkelt bro mellem elevernes produkter i undervisningen og lærerne (deltagerne). Den gør det, om man så må sige, let at videndele, og det er således meget i tråd med den pragmatiske tilgang, som også adresseres under H(Hverdagen) i HVIKU .

Ressourcen inddrages af nye brugere fra hele paletten af E. Rogers model  over, hvordan noget nyt spredes i en befolkning. Brugerne ser nemlig meget hurtigt meningen med den. Ressourcen er i projektsammenhæng bidragende til, at deltagerne hurtigt og enkelt får videndelt fra undervisningen og ind i projektet. De kan let overføre video og billeder af egen undervisning og elevprodukter, som skal bruges i deres formater. Tidligere har netop dette været en opgave med flere it-mæssige benspænd, forstået på den måde, at det både har været svært for lærerne at få fat i elevernes produkter og også efterfølgende at få delt det ind i lærernetværket. Der har været pladsmæssige begrænsninger, udfordringer ved overførsel mellem forskellige enheder (Chrome, mobiltelefoner, iPads, PC m.fl.)

Jeg har nedenfor indlejret den video, som jeg også viste på 2. seminar.

Oversigt:

Pris: gratis

Sprog: engelsk

 

Delingsmuligheder:

  • QR-kode
  • Send til anden enhed
  • SMS

  • Link
  • 6 cifret kode
  • Email

Brugermuligheder:

Der kan oprettes en bruger via apps og via programmet. Der kan IKKE oprettes en bruger i browseren.

Med login

Send: Ubegrænset antal/type filer

Upload til sky: Ja

Tilgængelig: 24 timer

Download: ubegrænset antal gange

Uden login

Send: Ubegrænset antal/type filer

Upload til sky: Nej

Tilgængelig: 10 minutter

Download: 1 gang

 

Apps

Send Anywhere
Pris: Gratis

Program til Windows

 

Videopræsentation

Herunder præsenterer jeg en online ressource ved navn ‘Send anywhere’, som svar på en opgave i valgmodulet ‘Projektledelse i skoleudvikling” på MIL-studiet.

Rettelse til videoen: Man kan godt sende til flere, når man har oprettet sig som bruger.

 

Litteratur

Lindenskov, L., & Weng, P. (2017). Matematikvanskeligheder og lavt præsterende elever i Danmark | MONA - Matematik- og Naturfagsdidaktik. https://tidsskrift.dk/mona/article/view/36445
Østergaard, C. H., & Jessen, B. E. (n.d.). COMPARING AND CONTRASTING STATISTICAL AND MATHEMATICAL MODELLING–A STUDY OF THE ROLE OF DATA.
Leisten-laer195183, D., Vejbæk-laer195017, T. B., Professionshøjskole, K., Grode, S., & Martinsen, J. T. (n.d.). Undersøgende matematik for elever med særlige behov.
Bentsen, P., Andkjær, S., & Ejbye-Ernst, N. (2009). Friluftsliv: natur, samfund og pædagogik. Munksgaard Danmark.
Bentsen, P., Andkjær, S., & Ejbye-Ernst, N. (2009). Friluftsliv: natur, samfund og pædagogik. Munksgaard Danmark.
Hansen, R. (2015). At styre efter målet i matematik-hvad ved vi egentlig om elevers og læreres målorientering? MONA - Matematik-Og Naturfagsdidaktik, 1, 7–23.
Nielsen, J., Clemmensen, T., & Yssing, C. (2002). Getting access to what goes on in people’s heads? Reflections on the think-aloud technique. Proceedings of the Second Nordic Conference on Human-Computer Interaction, 101–110.
Skovsmose, O. (2003). Undersøgelseslandskaber. In Kan det virkelig passe? (pp. 143–157). L&R Uddannelse.
Skemp, R. R. (1976). Relational understanding and instrumental understanding. Mathematics Teaching, 77(1), 20–26.
Niss, M. A., & Jensen, T. H. (2002). Kompetencer og matematiklæring: ideer og inspiration til udvikling af matematikundervisning i Danmark. Undervisningsministeriets forlag.
Kvale, S., & Brinkmann, S. (2015). Interview: Det kvalitative forskningsinterview som håndværk. Hans Reitzels Forlag.
Hansen, T. I., & Skovmand, K. (2012). Fælles mål og midler. Læremidler og læreplaner i teori og praksis. Klim.
Brousseau, G. (1997). Theory of didactical situations in mathematics: Didactique des mathématiques, 1970–1990 (N. Balacheff, M. Cooper, R. Sutherland, & V. Warfield, Trans.). Kluwer Academic Publishers.
Broadfoot, P. M. (2013). Discussion paper 4: learning analytics and technology enhanced assessment (TEA). Rethinking Assessment 2012/2013 Series of Discussion Papers: Six Discussion Papers Published by University of Bristol.
Braun, V., & Clarke, V. (2006). Using thematic analysis in psychology. Qualitative Research in Psychology, 3(2), 77–101.
Blomhøj, M. (2016). Fagdidaktik i matematik. Frydenlund Academic.
Alrø, H. (1998). En nysgerrigt undersøgende matematikundervisning. In Matematik der vil noget (pp. 89–101).
Raudaskoski, P. L. (2020). Observationsmetoder (herunder videoobservation). In Kvalitative metoder: En grundbog (3rd ed., pp. 117–135). Hans Reitzels Forlag.
Jess, K., Hansen, Hans Christian, & Schou, J., Skott, Jeppe. (2013). Matematik for l??rerstuderende. 4.-10. klassetrin [Bind 2] [Bind 2. Samfundslitteratur.
Baltzer, S. (2022, May 18). Overraskende forskning: Der er stort set ingen insekter tilbage på villavejene. DR. https://www.dr.dk/nyheder/regionale/fyn/overraskende-forskning-der-er-stort-set-ingen-insekter-tilbage-paa-villavejene
Johansen, L. Ø. (2006). Matematikvanskeligheder-hvad er det? In Kunne det tænkes?: om matematiklæring (pp. 139–158). Malling Beck.
Learn To Code - Coding Activities for Age 7-11. (n.d.). Retrieved February 8, 2022, from https://www.risingstars-uk.com/series/switched-on-computing-learn-to-code/products/learn-to-code-practice-book-1-pack
Høgsgaard, D. (2018). Internationalisering. In Undervisning på professionsuddannelser (1st ed., pp. 197–209). Munksgaard.
Hansen, T. I., Nikolaj Elf, Morten Misfeldt, Stig Toke Gissel, & Bent Lindhardt. (2020). Kvalitet i dansk og matematik: et lodtrækningsforsøg med fokus på undersøgelsesorienteret dansk- og matematikundervisning : slutrapport. Børne- og Undervisningsministeriet : Skolelederforeningen.
Hansen, L. E., Munch, P., & Pjengaard, S. (2018). Fortællinger om og forudsætninger for deltagelse. In V. Damlund (Ed.), Undervisning på professionsuddannelser (1st ed., pp. 31–57). Munksgaard.
UCL Erhvervsakademi og Professionshøjskole. (2021, November 4). Introduktion til faglige klynger.
Informationssikkerhed. (n.d.). https://connect.ucl.dk/Informationssikkerhed
Informationssikkerhed. (n.d.). Retrieved February 4, 2022, from https://connect.ucl.dk/Informationssikkerhed
Anvendt Forskning i Pædagogik og Samfund - UCL. (n.d.). Retrieved February 4, 2022, from https://www.ucl.dk/forskning/anvendt-forskning-i-paedagogik-og-samfund
Bekendtgørelse af lov om centre for undervisningsmidler m.v. (2011). https://www.retsinformation.dk/eli/lta/2011/879
Bekendtgørelse Af Lov Om Professionshøjskoler for Videregående Uddannelser (2019). https://www.retsinformation.dk/eli/lta/2019/779
Bekendtgørelse om lektorkvalificering, lektorbedømmelse og docentbedømmelse af undervisere ved erhvervsakademier, professionshøjskoler, Danmarks Medie- og Journalisthøjskole og visse maritime uddannelsesinstitutioner (2020). https://www.retsinformation.dk/eli/lta/2020/673
Bekendtgørelse Om Ændring Af Bekendtgørelse Om Uddannelsen Til Professionsbachelor Som Lærer i Folkeskolen (2020). https://www.retsinformation.dk/eli/lta/2020/1140
Bekendtgørelse Om Stillingsstruktur for Undervisere Ved Erhvervsakademier, Professionshøjskoler Og Danmarks Medie- Og Journalisthøjskole (2021). https://www.retsinformation.dk/eli/lta/2021/1458#id2f72c852-4005-4fb8-9a3e-e5e1402643be
Danmarks Akkrediteringsinstitution. (2017). Hovedperson i egen læring (p. 88). https://akkr.dk/publikationer/hovedperson-i-egen-laering-studentercentreret-laering-i-et-dansk-og-europaeisk-perspektiv/
Studieaktivitetsmodel. (n.d.). Danske Professionshøjskoler. Retrieved February 3, 2022, from https://xn--danskeprofessionshjskoler-xtc.dk/studieaktivitetsmodel-2/
Læremiddel.dk. (2020). Ny rapport: Kvalitet i Dansk og Matematik skaber resultater. https://laeremiddel.dk/ny-rapport-kidm-skaber-resultater-i-klassevaerelset/
Uddannelses- og Forskningsministeriet. (2021, oktober). Dansk kvalifikationsramme for de videregående uddannelser — Uddannelses- og Forskningsministeriet [Page]. ufm.dk. https://ufm.dk/uddannelse/anerkendelse-og-dokumentation/dokumentation/kvalifikationsrammer/andre/dk-videregaaende
Szulevicz, T. (2015). Deltagerobservation. In S. Brinkmann & L. Tanggaard (Eds.), Kvalitative metoder: en grundbog (2nd ed., pp. 81–96). Hans Reitzel.
Raudaskoski, P. (2015). Observationsmetoder (Herunder videoobservation). In S. Brinkmann & L. Tanggaard (Eds.), Kvalitative metoder: en grundbog (2nd ed., pp. 97–112). Hans Reitzel.
Brinkmann, S., & Tanggaard, L. (2015). Interviewet: Samtalen som forskningsmetode. In Kvalitative metoder: en grundbog (2nd ed., pp. 29–53). Hans Reitzel.
Brinkmann, S., & Tanggaard, L. (2015). Kvalitative metoder: en grundbog (2nd ed.). Hans Reitzel.
UVM. (2018, December 21). Indholdet i forsøgsfaget teknologiforståelse er klar. https://www.uvm.dk/global/news/uvm/2018/dec/181221-indholdet-i-forsoegsfaget-teknologiforstaaelse-er-klar
Undervisningsministeren vil gøre teknologiforståelse obligatorisk i folkeskolen. (n.d.). Retrieved January 30, 2022, from https://www.uvm.dk/global/news/uvm/2018/jan/180126-undervisningsministeren-vil-goere-teknologiforstaaelse-obligatorisk-i-folkeskolen
Undervisningsministeren vil gøre teknologiforståelse obligatorisk i folkeskolen. (n.d.). Retrieved January 30, 2022, from https://www.uvm.dk/global/news/uvm/2018/jan/180126-undervisningsministeren-vil-goere-teknologiforstaaelse-obligatorisk-i-folkeskolen
KL. (2018, September 12). Kommunernes teknologispring. https://www.kl.dk/politik/teknologispring/

Troels Gannerup Christensen

Jeg er ansat som lektor hos Læreruddannelsen i Jelling, hvor jeg underviser i matematik, specialiseringsmodulet teknologiforståelse, praktik m.m. Jeg har tidligere været ansat som pædagogisk konsulent i matematik og tysk hos UCL ved Center for Undervisningsmidler (CFU) i Vejle og lærer i udskolingen (7.-9. klasse) på Lyshøjskolen i Kolding. Jeg er ejer af og driver bl.a. hjemmesiderne www.lærklokken.dk og www.iundervisning.dk, ggbkursus.dk og er tidligere fagredaktør på matematik på emu.dk. Jeg går ind for, at læring skal være let tilgængelig og i størst mulig omfang gratis at benytte.

Leave a Reply

0 Kommentarer
Newest
Oldest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments