Ucviden.dk har udgivet:
Færdigudarbejdet rapport om et 5 årigt projekt (Advanced Science Teacher Education) støttet af Lundbeckfonden med 4. mill. kr., gennemført på professionshøjskolerne UCC og Metropol i samarbejde med IND, Københavns Universitet, og DPU, Århus Universitet. Rapporten beskriver strukturen og gennemførelsen af en uddannelse, hvor lærerstuderende gennem monofaglige og tværfaglige moduler opnår kompetence i fire naturvidenskabelige undervisningsfag, nemlig Biologi, fysik/kemi, geografi og matematik. Der beskrives endvidere særligt tilrettelagte praktikformater, herunder gennemførelse af lektionsstudier, ligesom samarbejdet mellem universitetsmiljøer og professionshøjskolemiljøer beskrives og kommenteres. Rapporten indeholder også en grundig beskrivelse af et Ph.d. projekt, der er gennemført i tilknytning til ASTE-projektet. Endelig indeholder rapporten de kvantitative resultater af ASTE-uddannelsens gennemførelse, det har været muligt at fremstille på nuværende tidspunkt. Sluttelig gives en række anbefalinger vedrørende ASTE-uddannelsens overgang fra udvikling til drift på læreruddannelsen.