0

Prioritering og glædelig jul

På første dag med valgmodulet “Projektledelse i skoleudvikling” blev vi præsenteret for en prioriteringsøvelse, som gik ud på at sortere i en række gøremål inden for studie, hobby, familie og hverdag. Der var sammenlagt flere gøremål, end det var praktisk muligt at gennemføre. Jeg skulle således planlægge en dag, som i al sin enkelthed ikke kunne lade sig gøre. Derfor skulle jeg prioritere til og fra.

Ja, nu står julen for døren. I weekenden vil jeg derfor prioritere opgaven, så jeg kan holde jul med familien. 🙂 Opgaven skal afleveres den 14. januar.

Spørgsmålet er, hvad jeg vil zoome ind på her i BPR-fase 2 [zotpressInText item=”{CP8SD2IA}”] af projektet. Det kunne bl.a. være om modstand, Otto Scharmers Teori U [zotpressInText item=”{926TWZ2I}”] samt Lotte Darsøs innovationpædagogik [zotpressInText item=”{MIWG75GA}”].

 

Glædelig jul.

 

Litteratur

[zotpressInTextBib style=”apa” sortby=”author” sort=”ASC”]

Troels Gannerup Christensen

Jeg er ansat som lektor hos Læreruddannelsen i Jelling, hvor jeg underviser i matematik, specialiseringsmodulet teknologiforståelse, praktik m.m. Jeg har tidligere været ansat som pædagogisk konsulent i matematik og tysk hos UCL ved Center for Undervisningsmidler (CFU) i Vejle og lærer i udskolingen (7.-9. klasse) på Lyshøjskolen i Kolding. Jeg er ejer af og driver bl.a. hjemmesiderne www.lærklokken.dk og www.iundervisning.dk, ggbkursus.dk og er tidligere fagredaktør på matematik på emu.dk. Jeg går ind for, at læring skal være let tilgængelig og i størst mulig omfang gratis at benytte.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *