0

Kritisk refleksion og anvendt teori i refleksionspapiret

Jeg arbejder pt. på at afslutte refleksionspapiret til valgmodulet Projektledelse i skoleudvikling. I den forbindelse er vi på sidste og afsluttende seminar blevet gjort opmærksomme på, at nedenstående opbygning for refleksionspapiret er ønskelig. Det har jeg derfor gerne ville dele her på bloggen. Jeg forsøger således at følge denne opbygning i mit refleksionspapir.

 

Kritisk refleksion og anvendt teori i refleksionspapiret

Jeg har ud fra en praksis og teori planlagt XXXXX.

Ud fra en forventning om at opnå YYYYYYYY.

Jeg vælger at kigge/zoome ind på ZZZZ.

Så gik det på denne her måde MMMMMMMM.

Hvilket betyder, at jeg (baseret på teoristøttet analyse) har lært LLLLLLL.

Jeg har derfor modificeret/ændret i vores fremtidige praksis ÆÆÆÆÆ.

 

Jeg har desværre ikke en kilde til denne opbygning. Jeg har ændret lidt i opbygningen (M til Æ), da matematiklæreren i mig ikke helt kunne forenes med, at bogstavet M blev brugt både under Måde og under Modificeret, men indholdsmæssigt skulle være forskelligt.

 

Troels Gannerup Christensen

Jeg er ansat som lektor hos Læreruddannelsen i Jelling, hvor jeg underviser i matematik, specialiseringsmodulet teknologiforståelse, praktik m.m. Jeg har tidligere været ansat som pædagogisk konsulent i matematik og tysk hos UCL ved Center for Undervisningsmidler (CFU) i Vejle og lærer i udskolingen (7.-9. klasse) på Lyshøjskolen i Kolding. Jeg er ejer af og driver bl.a. hjemmesiderne www.lærklokken.dk og www.iundervisning.dk, ggbkursus.dk og er tidligere fagredaktør på matematik på emu.dk. Jeg går ind for, at læring skal være let tilgængelig og i størst mulig omfang gratis at benytte.

Leave a Reply

0 Kommentarer
Inline Feedbacks
View all comments